İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünün Görevleri:
1- Kaymakamlık Makamına gelen her türlü genel gelen evrakların kayıt işlemlerini yürütmek,
2- Kaymakamlık Makamına elektronik yoldan veya ıslak ortamda (elden, posta, faks ile) gelen her türlü genel gelen evrakların kurumlara sevkini yapmak,
3- Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğüne ait 338 24 42 nolu faksa gelen her türlü iletiyi alıp, değerlendirmek, şahsa gelenleri sahiplerine teslim etmek, resmi olanları gelen evraktan işleme alınmak üzere gelen klasörüne koymak,
4- Sabıka kaydı müracaatlarını sorgulamak ve döküm işlemlerini yürütmek,
5- Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne gelen evrakların elektronik ve ıslak kayıt ve Kaymakamlık birimlerine iç zimmet işlemlerini yapmak,
6- Kaymakamlık Bürolarından çıkan yazıların kurum dışı zimmetle dağıtım, posta iş ve işlemlerini yürütmek,
7- 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında, vatandaşlar tarafından Kaymakamlık Makamına, Kaymakamlık e-posta adresine ve Cumhurbaşkanlığı Makamı tarafından takip edilen CİMER'e internet, mektup ya da telefon aracılığı ile yapılan ve şefliğe havale edilen her türlü ıslak ve elektronik ortamda gelen dilekçeleri izlemek, ilgili birim veya kurumlarla yazışmak, sonuçlandırmak ve sonucundan dilekçe sahibine bilgi vermek,
8- 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında, vatandaşlar tarafından Kaymakamlık Makamına, başka kurum ve dairelerden Kaymakamlığımıza intikal eden, Kaymakamlığımız e-posta adresine ve e-Bakanlık Programının Bilgi Edinme Modülüne gelen bilgi edinme talepleri izlemek, takip etmek ve sonuçlandırmak,
9- Jandarma Teşkilatı Görev ve Yetkileri Yönetmeliğinin 47. maddesi gereğince; JGY:1l7-1 Emniyet ve Asayiş Planlarını Hazırlama ve Uygulama Yönergesi gereğince; Emniyet Müdürlüğü ve ilçe Jandarma Komutanlığı tarafından yapılan ve İlçe Kaymakamına onaylatılan Emniyet ve Asayiş Planlarının birer takımının muhafazasını sağlamak, her an uygulamaya hazır tutulması için güncelliğini sağlamak ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
10- 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75. maddesi ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesi gereğince, devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmazlardaki işgallerin tahliyesinin sağlanması iş ve işlemlerini yürütmek,
11- 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun gereğince, yapılan her türlü referandum, mahalli seçim, genel seçimler ile ilgili İlçe Seçim Kurulunun seçimlerin yapılmasıyla ilgili taleplerinin yerine getirilmesi iş ve işlemlerini yürütmek,
12- 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu’nun 8. maddesi gereğince kamuya ait konutlarda bulunan işgallerin tahliyesi ile ilgili yazışmaları yürütmek,
13- 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’na aykırılıklarda verilmesi gereken idari para cezalarını vermek, tebliğ ve tahsil işlemlerini tamamlamak,
14- 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un 22. Maddesi gereğince, Kaymakamlığımız personelinin yıllık Hizmet İçi Eğitim Programının yıl sonunda yapılarak Kaymakamlık Makamına teklif edilmesi, uygun görülmesi halinde yılda iki kez uygulama sonuç raporlarını düzenlemek,
15- 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 15. maddesi; Teftiş/Denetleme işlemleri, Dairenin İçişleri Bakanlığı Müfettişlerince teftiş edilmesi veya denetlenmesi ile ilgili yazışmalar ile teftiş hazırlıklarını yapmak, teftiş sonucunda tenkit ve tavsiye edilen konularla ilgili teftiş cevap raporlarını hazırlamak,
16- 237 sayılı Taşıt Kanunu; Daireye ait demirbaşa kayıtlı resmi taşıtların sigorta, vize ve resmi işlemlerini takip etmek, araçların her türlü görev onaylarını düzenlemek,
17- İçişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği gereğince Kaymakamlık arşiv hizmetlerinin yürütülmesi için komisyonların oluşturulması, Dairenin arşiv hizmetlerinin, iş ve işlemlerinin yürütülmesi,
18- Aylık ve 3 Aylık Durum Raporları; Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar ve Valilik Makamının genelgeleri doğrultusunda istenen Aylık ve 3 Aylık Durum Raporlarını düzenleyerek ilgili makamlar nezdinde yazışmaları yapmak (yol kontrol ve arama noktaları bilgi formu, yayla ve meralar bilgi formu, trafik güvenliğinde yeni açılımlar ve çözüm önerileri, ağaçlandırma ve yeşillendirme, yolsuzlukla mücadele, hanutçulukla mücadele ve etiket denetimi, hayvanların korunması, suda boğulma olaylarının önlenmesi, metruk binalar, fikri ve sınai hakların korunması, okul servis araçlarının denetimi, okul güvenliği, güvenlik denetim raporları, botlarda içki ve gıda denetimi, vatandaşla buluşma toplantısı),
19- 657 sayılı Kanun (Başarı, Üstün Başarı ve Teşekkür Belgelerinin Verilmesi); Başarı gösteren personele ilçe Kaymakamı tarafından 5442 ve 657 sayılı Kanunlara istinaden Başarı/Teşekkür Belgesi verilmesi 657 sayılı Yasaya tabi personelin özlük dosyalarının düzenlenerek saklanması, sağlık raporu izin onaylarının alınması iş ve işlemlerini yürütmek,
20- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu/5434 sayılı Kanun kapsamındaki Kaymakamlık personelinin nakil ve atama işlemlerini yapmak,
21- Kaymakamlıkta geçici görevle çalışan personelin izin işlemlerini fiziki ortamda takip etmek ve kurumuna bildirmek,
22- Eskimiş Solmuş Yırtılmış ve Kullanılamayacak Duruma Gelmiş Bayrakların Yok Edilmesi Usul ve Esaslarını Gösterir Yönetmeliğin 6. maddesi gereğince ilgili kurumlar tarafından Kaymakamlığımıza teslim edilen eskimiş, solmuş, yırtılmış ve kullanılamayacak duruma gelmiş bayrakların yok edilmesi için komisyon oluşturularak imha işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırarak kayıt iş ve işlemlerini yürütmek,
23- Yurt dışı makamlarından istenen bakım belgeleri; Yurt dışından değişik ülkelerin sosyal güvenlik kurumları, resmi veya özel sigorta şirketlerince istenen üyeleri olan vatandaşların İlçemizde yaşayıp yaşamadıklarına dair Dirim Belgeleri’ni düzenleyip imzalandıktan sonra, asıllarının birer suretini ilgili makamlara ibraz edilmek üzere müracaatçıya iade etmek,
24- Kayseri Valiliğine ve İlçemize gelen Devlet Büyüklerine sunulmak üzere İlçe Brifingi ve İlçe Bilgi Formunu hazırlamak, sürekli güncelliğini korumak ve iş ve işlemleri yürütmek.
25- Vatandaşlarca Lahey Sözleşmesine taraf ülkelere gönderilecek olan resmi belgelerin APOSTİL işlemlerinin yapılması (İdari nitelikteki belgelerin tasdikinde İlçede bulunan Kamu Kurum ve Kuruluşlarından alınan resmi belgeler ve noter tasdikli belgelerin imza tasdik işlemi vs.)
Telefon | 0 352 437 23 24 - 0 352 437 53 07 |
Fax | 0 352 437 23 22 |
talas@icisleri.gov.tr |